×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 18 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر
تقویت مهاجرت معکوس نیازمند زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی است

حسن محتشم، عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن تهران در گفت‌وگو با «پرتو‌نیوز» بیان کرد: براساس ضوابط و قوانین حوزه مسکن، الحاق اراضی به روستاها می‌بایست روند مشخصی را طی کند. انجام این فرآیند برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و براین اساس چنانچه در یک محدوده روستایی، اراضی موردتقاضا قرارگیرد و نیاز به مسکن باشد باید الحاق اراضی صورت گیرد.

بنابراین الحاق اراضی مادامی است که اراضی موجود پاسخگو نباشد و نیاز به افزایش فضای روستاها وجود داشته باشد. در چنین شرایطی بررسی‌های اولیه شکل. میگیرد، الحاق اراضی در کمیسیون و برمبنای قانون واکاوی میگردد و سپس این مهم تحقق می‌یابد.

وی افزود: چنانچه تقاضا افزایش یابد و زمین در محل تقاضا پاسخگوی نیاز نباشد، شعاع روستا افزایش می‌یابد و براساس اراضی موجود و بافت هرروستا، الحاق شکل میگیرد.

محتشم تصریح کرد: الحاق اراضی به روستاها تنها برای پاسخ به نیاز مسکن کافی نیست و بی‌شک این مهم نیازمند توسعه خدمات است. دستگاه‌های خدمات‌رسان می‌بایست بیش از پیش هماهنگ شوند تا خدمت رسانی اعم از آب، برق، گاز، مدارس و … تامین گردد. ‌

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن تهران همچنین خاطرنشان کرد: الحاق اراضی به روستاها از گذشته تا به امروز مطرح بوده و اینک با هدف تقویت مهاجرت معکوس موردتوجه قرار گرفته است. به طورحتم برای تقویت مهاجرت معکوس تنها الحاق اراضی کافی نیست و می‌بایست به سایرموارد همچون فراهم سازی امکانات توجه داشت.

وی متذکر شد: الحاق اراضی به روستاها منفعت آفرین است و موجب ارزش افزوده می‌گردد اما باید بررسی داشت که کدامین روستاها نیازمند این امر می‌باشند و چه ظرفیت‌هایی مطرح است به ویژه اینکه کشور به طورکل با موضوع ناترازی انرژی و کمبود برق مواجه است.

او در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: الحاق و افزایش بافت روستاها نیازمند مطالعه دقیق است. در این فرآیند باید مطالعه جامعه شناسی داشت چراکه می‌بایست شغل ایجاد شود و مهاجرت معکوس بدون فراهم سازی زیرساخت‌ها از جمله زیرساخت حمل و نقل و اشتغال زایی ممکن نیست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.