×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۴ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 14 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیش بینی بازار خودرو طی روزهای آینده/ قیمت خودرو کاهشی می شود؟

به گزارش پرتونیوز؛ تداوم کاهش قیمت خودروهای داخلی و خارجی به سبب رکود این بازار است چراکه مخابره خبر واردات خودرو موجب شده تا مشتریان منتظر کاهش قیمت بیشتری باشند و برای خرید دست نگه دارند. به موجب این روند فروشندگان خودروهای میلیاردی به سرعت اقدام به عرضه محصولات خود کرده تا از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کنند.

تجمع فروشندگان در بازار و عرضه بیشتر خودروها نشان می‌دهد که ترس از افت بیشتر قیمت‌ها به یک نگرانی اصلی تبدیل شده است. هرچند که کارشناسان معتقدند کاهش نرخ ارز، یکی از عوامل اساسی در افت قیمت خودرو در بازار محسوب می‌شود و رکود فعلی متاثر از دو مولفه خبر آزادسازی واردات خودرو و کاهش نرخ ارز است. بررسی قیمت خودروهای داخلی نشان می‌دهد بیشترین کاهش امروز به «تارا اتوماتV2» و «رانا پلاس» در بازار افتی ۱۰ میلیونی داشتند و با این شرایط رانا پلاس به مرز ۶۰۰ میلیونی‌ها عقب‌نشینی کرده است.

در میان محصولات ایران خودرو پژو پارسLX» مدل ۱۴۰۲ هم امروز و ۸۳۰ میلیون تومان قیمت خورد و افتی ۵ میلیون تومانی داشت. در میان محصولات سایپا اما خانواده کوییک ثبات قیمتی را تجربه کرد و کاهشی نشد اما خودروی اطلس در بازار  کاهش ۵ میلیونی داشت و ۵۱۰ میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت خودروهای مونتاژی و وارداتی

بازار خودروهای مونتاژی با افت شدید در محصولات خود به استثنای یک محصول ادامه دار شد. اکستریم VX از محصول جدید و لوکس مدیران خودرو رکورددار افت قیمت بازار خودرو شد این محصول تازه وارد با ریزش ۹۵ میلیون تومانی به قیمت چهار میلیارد و ۷۰۵ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. هیوندای اکسنت برای خلاف سایر مدل‌های هیوندا از ابتدای معاملات امروز با افزایش ۲۰ میلیون تومانی به قیمت دو میلیارد و ۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

لاماری ایما از دسته محصولات مونتاژی لوکس، با شیب نزولی ۳۰ میلیون تومانی به قیمت دو میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومانی در بازار به فروش می‌شود. تیگو ۸ پرو (هیبرید) از محصولات لوکس مدیران خودرو، با افت چشمگیر ۲۰ میلیون تومانی نسبت به چندروز گذشته به قیمت دو میلیارد و ۷۳۵ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

جک j۴ آپشنال که پیش‌تر چهار میلیون تومان گران‌تر شده بود، هفته گذشته ۳۳  میلیون تومان افت قیمت داشت و با نرخ ۷۵۵ میلیون تومانی به فروش رسید.ام‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X22 به شمار می‌رود که پس از نوسانات دو هفته گذشته چهار میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، هفته گذشته ۲۸ میلیون تومان دیگر ارزان‌تر شد و در نهایت با ۹۲۶ میلیون تومان معامله شد.

فیدلیتی پرایم پنج‌نفره یکی از کراس‌اوورهای محبوب بهمن موتور است که طی دو هفته گذشته ۳۵ میلیون تومان افت قیمت داشت، هفته گذشته نیز ۲۵ میلیون تومان دیگر ارزان‌تر شد و به کانال یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی بازار خودرو طی روزهای آینده

به دنبال انتشار خبر آزادسازی واردات خودرو، کاهش نرخ ارز و کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو مهم‌ترین پرسش این است که آیا این افت قیمت ادامه خواهد داشت؟ متقاضیان خرید در این بازه زمانی چه کنند؟ بدیهی‌ست که هفته گذشته، هفته هیجانی بازار خودرو بوده است و  محصولات داخلی، مونتاژی و خصوصاً وارداتی، افت قیمت چشم‌گیری را تجربه کردند، اما با رسیدن به روز‌های پایانی هفته افت‌های چشم‌گیر متعادل شدند و بازار روند مناسب‌تری را طی کرد.

با وجود این امر اما کارشناسان صنعت خودرو براین باورند که هفته جاری نیز متأثر از این موضوع، بازار خودرو در رکود شدیدتری فرو خواهد رفت و همچنان احتمال کاهش قیمت‌ها وجود دارد. براین اساس می‌توان اعلام داشت که در بازه زمانی کنونی چشم‌انداز افزایش قیمت وجود ندارد، بازار خودرو به رکود ادامه خواهد داد و در این مسیر فراز و نشیب کاهش قیمت را طی خواهد کرد

بنابراین بهتر است که متقاضیان خرید خودرو عجله نکنند و در شرایط هیجانی بازار خودرو به ویژه شرایطی که متاثر از اخبار سیاسی و اقتصادی است، تصمیم نکنند و درایت عمل بدارند.

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو نیز دراین باره بیان کرده است: با توجه به صحبت‌های هفته گذشته، دولت سیزدهم در واپسین روز‌های خود ابلاغیه‌ای منتشر کرد که طبق آن واردات خودرو‌های دست دوم آزاد اعلام شد و همه ایرانیان می‌توانند خودرو وارد کشور کنند. وی ادامه داد: هنوز جزئیات بند‌های این آیین‌نامه مشخص نبود، اما این خبر توانست بازار خودرو را  بهم بریزد و برخی از خودرو‌های داخلی تا ۴۰ میلیون تومان نیز افت قیمت داشتند.

روزهای آینده نیز متأثر از این موضوع، بازار خودرو در رکود شدیدتری فرو خواهد رفت و همچنان احتمال کاهش قیمت‌ها وجود دارد. موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو نیز بیان داشته است که اگر عرضه خودرو‌های ثبت‌نامی در طرح یکپارچه خودرو از هفته آینده آغاز شود، قیمت خودرو در بازار کاهش می‌یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.