×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 18 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر
۲ هدف بازی جدید غرب علیه ایران

در روزهای گذشته بار دیگر شاهد طرح ادعاهای مختلف از سوی جریان های سیاسی و رسانه ای غربی با محوریت آنچه نقش آفرینی ایران به نفع روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین ادعا می شود، بوده ایم. در این راستا، اینطور ادعا شده که ایران اقدام به ارسال موشک های فاتح به روسیه و البته آموزش پرسنل نظامی روس در خاک خود کرده است! تحولی که به ادعای قدرت های غربی می تواند روند تحولات میدانی جنگ اوکراین را تا حد زیادی به نفع روسیه تغییر دهد.

این در حالی است که وزیر خارجه و سخنگوی وزات خارجه کشورمان قویا ادعاهایی از این دست را رد کرده اند و جالب اینکه حتی رئیس سازمان سیا “ویلیام برنز” و برخی مقام های ارشد اوکراینی نیز به این مساله اشاره داشته‌اند که سند متقنی دال بر تایید ادعاهای اخیر علیه ایران وجود ندارد.

با این همه، دولت آمریکا و البته سه کشور اروپایی انگلستان، فرانسه و آلمان، همچنان به طرح ادعاهای مختلف علیه ایران درباره ارسال موشک های کشورمان به روسیه تاکید دارند و به تازگی دولت های اروپایی اعلام کرده اند که در واکنش به این اقدام ایران، نسبت به تحریم خطوط هوایی “ایران ایر” مبادرت می کنند و کلیه خدمات هوایی با ایران را به حالت تعلیق در می آورند. در عین حال، این دسته از کشورها از اراده خود جهت وضع تحریم های تازه علیه کشورمان نیز سخن گفته اند.

به نظر می رسد که قدرت های غربی در پشت پرده دور تازه اتهام زنی های خود علیه کشورمان با محوریت جنگ اوکراین دستورکار خاصی را دنبال می کنند.

اول اینکه این دسته از قدرت ها از این رهگذر سعی دارند تا جای ممکن توجهات بین المللی را از اقدامات جنایتکارانه خود در همدستی با رژیم اشغالگر قدس در قتل عام مردم فلسطین منحرف کنند. انگلستان، فرانسه، آلمان و آمریکا، از جمله کشورهایی هستند که بیشترین میزان کمک های مالی و تسلیحاتی را به رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ غزه ارائه کرده و می کنند و البته که پیوندهای عمیق اطلاعاتی و جاسوسی را نیز با این رژیم دارند.

این قبیل اقدامات آن‌ها سبب شده تا شاهد اعتراضات گسترده افکار عمومی غربی علیه دولت‌هایشان باشیم. موضوعی که یکی از نمودهای عینی خود را در قالب اعتراضات گسترده جامعه دانشگاهی آمریکا به دولت این کشور و رویکردهای آن در رابطه با جنگ غزه به نمایش گذاشته است. از این رو، جریان های سیاسی و رسانه ای غربی با طرح اتهامات واهی علیه کشورمان سعی دارند تا جای ممکن توجه افکار عمومی بین المللی را از اقدامات جنایتکارانه خود منحرف و معطوف به کشورمان کنند.

مساله دوم اینکه همزمان با پیشرفت های قابل توجه هسته ای و البته توسعه نفوذ قدرت منطقه ای کشورمان، قدرت های غربی احساس خطر کرده اند و سعی دارند از طریق طرح اتهامات مختلف علیه ایران، تا جای ممکن زمینه های مساعدی را جهت اجرای سیاست ها و اقدامات خصومت آمیز علیه کشورمان فراهم سازند.

در حقیقت، آن ها به دنبال ایجاد بسترهایی هستند تا از طریق آن ها بتوانند به اقدامات غیرقانونی خود علیه کشورمان مشروعیت بخشی کنند و در عین حال، موانع گسترده‌تری را پیش پای اوج گیری قدرت بین المللی ایران قرار دهند. مساله‌ای که البته پیش از این نیز بارها و بارها در قالب رویکرد دولت های غربی علیه کشورمان قابل مشاهده بوده است.

منبع: الف

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.